יצירת סקר בפייסבוק לייב

מאת יום חמישי, נובמבר 10, 2016 No tags Permalink 8

מוזמנים לעקוב אחריי בפייסבוק לעוד עדכונים.

אם הייתם בכדור הארץ בזמן הבחירות לנשיאות בארה"ב, סביר מאוד להניח שנחשפתם לאחד מהסרטונים שהציפו את הרשת וביקש מכם לעשות לייק כדי לתת קול לטראמפ או לב כדי לתת את את קולכם להילרי תוך שמספרי הצופים והמלייקקים צומחים בקצב היסטרי. אז מסתבר שלא רק טראמפ עשה היסטוריה והיסטריה ברחבי הפייסבוק אלא גם סוג חדש של סרטונים שמאיים להשתלט על העולם ובו אתם מתבקשים להשתמש בלייקים השונים של פייסבוק (Reactions) כדי להשפיע על תוצאת סקר מזדמן. אם לא די בכך שסרטוני פייסבוק מקודמים ע"י פייסבוק בניוזפיד, עכשיו גם כמויות המעורבות של הגולשים שרוצים להצביע ולהשפיע מגבירות את החשיפה עשרות ומאות מונים ודפים אנונימיים שזכו למספר מצומצם של לייקים וחשיפות לתכנים שלהם נהפכו ויראליים בין לילה והגיעו למאות אלפי צפיות, תגובות, שיתופים ולייקים, הכל בשם הרצון להשפיע על תוצאה שגם ככה לא משנה כלום מחוץ לפייסבוק.

בהזדמנות זו לא אסתיר את סלידתי מסוג התוכן הזה, לטעמי הוא חוטא לפטפורמה, גורם למשתמשי הפייסבוק לזלזל ולחשוד בסרטונים בשידור ישיר ונצטרך לעבוד קשה מאוד כדי לתקן את האמון שאובד עם כל סקר כזה, ויש לא מעט. הסקר שעשיתי היה רק כדי לראות איך המערכת עובדת ולכתוב את המדריך הזה. אנא נסו לחשוב על דרכים טיפה יותר מקוריות ויצירתיות מסתם סקר סטטי, נסו לשלב סרטון אמיתי בשידור ישיר, שבו אנשים מדברים ומבקשים מכם להצביע על פעולה או מבצע שתעשו.

הראשונים לזהות, ביניהם גיא אגא, הבינו את הפוטנציאל הויראלי ומהר מאוד הצליחו לייצר יש מאין ע"י שימוש בסקריפט שנכתב במיוחד ותפקידו להוציא מידע מה-API של פייסבוק על פוסט מסוים. מידע זה שולב בזמן אמת באריזה גרפית מוצלחת והוזרם בשידור ישיר לתוך תוכנה צד שלישי (OBS) שהזרימה הכל בצורה מסודרת לפייסבוק לייב ומשם הדרך לליבו של הגולש, קצרה.

אבל בפייסבוק כמו בפייסבוק, כל דקה משהו חדש קורה ועכשיו כבר לא ממש צריך לכתוב קוד כדי להפיק וידאו שכזה, מוזמנים לקרוא את המדריך מטה שעובד ללא קוד באמצעות תוכנת הניהול שבנה אור פיאלקוב. שימו לב שסוג השידור הזה עובד מעמודי פייסבוק בלבד ולא מפרופיל פרטי שכן ה-API של פייסבוק לא יודע לשאוב מידע מפרופיל פרטי.

אז איך אתם עושים סקר בפייסבוק לייב?

אחד הכלים שנוספו לאחרונה הוא אתר המאפשר להעלות סקר (ובעתיד גם פאזלים) בכמה קליקים פשוטים- upLIVE שמו. אחרי שתתחברו עם החשבון שלכם תוכלו לבחור כמה אימוג'ים יהיו לכם בסקר ואפילו את המיקום שלהם על המסך, להעלות רקע משלכם או להשתמש ברקע מוכן מראש שקיים במערכת ומשם הדרך לשידור קצרה ונטולת קוד או העתקה של לינקים לתוך תוכנות צד שלישי. השירות הוא חינמי עד שלב מסוים. לאחר ההרשמה תקבלו שעתיים חינם לשדר המוגבלות לשידורים בני חצי שעה כל אחד. כדי לעלות לאוויר לפרק זמן ארוך יותר ולהוריד את הלוגו תצטרכו לשלם ממש מעט. ב-5$ תקבלו קרדיט לשדר 10 שעות בפייסבוק וככל שתקנו יותר שעות המחיר פר שעה יילך ויירד. אפשר לראות כמה זה פשוט לביצוע בוידאו מטה.

רוצים אופציה חינמית?

האופציה הזו היא של אוסטרלי בשם Haydan Ryan שפנה אליי דרך הבלוג כדי שאעזור לו לאפיין את הצרכים, הוא בנה הכל לבד בזמנו החופשי- לחצו כאן כדי להגיע למערכת שלו.

המערכת שלו מאפשרת כרגע שימוש בשתי תבניות הצבעה בלבד (2-3 אימוג'ים) אך בקרוב הוא יוסיף אפשרות בחירה במספר האופציות והאימוג'ים שתרצו להוסיף.

שלב ראשון ליצירת הוידאו שלכם הוא לבחור אחת מהתבניות שמופיעות לכם במערכת (ראו דוגמה מטה), השלב הבא הוא כמובן יצירת סרטון וידאו לייב חדש דרך מערכת הניהול של עמוד הפייסבוק שלכם (סקרים לא עובדים מפרופיל פרטי), לכו ל-Publishing Tools ומשם לחצו על Videos, אז תראו אפשרות ליצירת וידאו חדש. חברו את ה-Stream Key שקיבלתם בוידאו החדש ל-OBS.

סקר בפייסבוק

שלב ראשון: בחרו אחת מהתבניות

כפי שבודאי שמתם לב, אין לכם הרבה מה לעשות במערכת החדשה. מה שכן תצטרכו לדאוג לו זה לחבר בין במערכות. בשורה הראשונה תצטרכו להדביק את ה-ID, מספר ייחודי שנוצר לכל וידאו (או פוסט) חדש שאתם יוצרים, כך OBS תדע לאיזה פוסט בדיוק אתם רוצים שהיא תשדר. אז נכון שהוידאו שלכם עוד לא באוויר, אבל יש דרכים לגלות מה ה-ID שהוא יקבל ברגע שיעלה לאוויר. בחלון ה-Preview שנפתח לכם בפייסבוק, אחרי שלחצם Next במסך הראשון, תראו גלגל שיניים בפינה למעלה. לחיצה עליו תפתח לכם כפתור Embed, כשתלחצו עליו תקבלו קוד. הקוד הזה מכיל את ה-ID של הפוסט העתידי שתיצרו והמספר היחיד שתקבלו בקוד הוא ה-ID שלכם, העתיקו את הספרות בלבד (אחרי %2F) והדביקו אותן בשורה הראשונה.

סקר פייסבוק לייב

ב-OBS לחצו על כפתור + תחת Scenes כדי להוסיף סצנה לוידאו. עכשיו לחצו על + שתחת Sources ובחרו באופציית BrowserSource שתפקידה לשדר מקור המתקבל לדפדפן. כתובת ברירת המחדל שתקבלו היא של אתר OBS, במקום הכתובת הזו תצטרכו להדביק את הלינק הסופי שתקבלו מהמערכת (בשלב הבא).

מה שנשאר לכם לעשות עכשיו הוא לשחק עם הניראות של הסקר הסופי. תוכלו להוסיף תמונת רקע, לבחור צבע לרקע, לשנות את הטקסט שיופיע ליד כל אפשרות בחירה וגם איזה אימוג'י יופיע. לחיצה על Submit תעביר אתכם למסך חדש שבו תקבלו מספר ID לוידאו שלכם. אין לכם מה לעשות איתו במיוחד והוא רלוונטי רק במקרה ותרצו אח"כ לחזור לערוך את הסקר תוך כדי שהוא באוויר. מה שכן מעניין אתכם במסך הזה הוא שורה אחת למטה (ראו דוגמה) שם תמצאו לינק לסקר שיצרתם. עליכם להעתיק את הלינק הזה לתוך מקור BroswerSource ב-OBS. אם לא הכנסתם תמונה או רקע תוכלו כמובן להוסיף מקור תמונה ב-OBS ישירות.

Video ID to copy

העתיקו את הקוד המודגש

 

לחצו Start streaming ב-OBS, חכו שיופיע הסרטון המקדים בחלון של הוידאו החדש שיצרתם ולחצו Go Live כדי לעלות לשידור. זה הכל.

המערכת חסכה לכם זמן וכסף (ואולי יצרה עבורכם כסף), יש כפתור תרומה גדול במסך הזה, מוזמנים להראות להיידן את התודה שלכם בתרומה.

סקר פייסבוק לייב

מחפשים שידור מקצועי לפייסבוק לייב במחיר שפוי? שידור אינטראקטיבי שיקפיץ את המעורבות של האוהדים בעמוד? דברו איתי.

הסתבכתם? רוצים לשאול שאלה או לקבל תמיכה? הצטרפו לקהילת Facebook Live Professionals

8
4 Comments
  • אבי
    נובמבר 21, 2016

    היי, תודה רבה על המדריך!

    עברתי על כל השלבים והצלחתי לשדר בלייב והצלחתי לעצב והכל בסדר אבל… האימוגיס לא התעדכנו לי כאשר עשיתי לייק/לב. יש לך מושג אולי למה? יש איזה קטע שפיספסתי?

    אם יש לך רעיון אשמח, תודה!

    • Geva Telem
      נובמבר 22, 2016

      יכולות להיות הרבה סיבות. אולי השכבה של האימוג'ים והמספרים הייתה מתחת לשכבה גרפית, אולי לא חיברת את הלינק שקיבלת מהמערכת של הסקרים לתכנת השידור שלך, קשה להגיד בלי מידע

  • רוני
    דצמבר 22, 2016

    מנסה לייצר סקר, אבל ב obs לא מצליחה לראות מקום להעתיק אליו את ה url של הסקר. רק כתוב שאני offline. אשמח לעזרה

    • Geva Telem
      דצמבר 22, 2016

      מוזמנת ליצור איתי קשר ישירות דרך עמוד הפייסבוק וננסה לפתור

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


//facebook SDK// //end facebook SDK//