איך להשתמש בפייסבוק לייב להגדלת המכירות – קייס סטאדי עם שרומבה קוסמטיקס




רוצים לדעת איך להשתמש בפייסבוק לייב להגדלת המכירות באתר שלכם? הגעתם למקום הנכון.

מוזמנים לעקוב אחריי בפייסבוק לכל החדשות והמדריכים על Facebook Live

את שרון "שרומבה" אנקווה הכרתי לראשונה כשהתחלתי לעקוב אחריה בטוויטר אי שם ב-2012. היו לנו המון חברים משותפים וראיתי המון תכנים שלה שמשותפים על ידי אותם חברים שהחלטתי שכבר עדיף לעקוב. באותה תקופה היא הייתה מספקת שירותי קוסמטיקה לנשים (וגברים) שהיו מזמינות אותה הביתה, סוג של עסק קטן ע"פ דרישה. על פניו עולם תוכן שרחוק ממני שנות אור, אבל משהו ב"שרומבה" (נראה לי מוזר לקרוא לה שרון) גרם לי לא רק לעקוב אחריה בצורה אקראית, אלא גם ממש לקרוא ולהגיב לה. נוצרה סביבה קהילה לא גדולה אבל איכותית והיא לא פחדה לשתף אותנו העוקבים בפרטים אישיים ולפעמים אף אינטימיים ובתהליכי הגדילה של העסק שלה, שצמח מעסק נייד לאימפריה של ממש עם חנות המציעה טיפולים ומכירה פיזית וחנות אינטרנטית שבה משווק המותג הנושא את שמה לצד מוצרים עליהם היא ממליצה.

>> גלו איך להביא גולשים לפייסבוק לייב שלכם! <<

למה אני מספר את כל זה? כי לאחרונה עשיתי יחד עם שרומבה שידור ישיר בפייסבוק שבו ניסינו להראות שאפשר למכור בשידור ישיר שיש תנאים מתאימים לכך. מה הם התנאים לשידור מוצלח? מה מגדיר שידור מוצלח ואילו מדדים אפשר וצריך למדוד? כל אלו ועוד, במאמר שלפניכם.

איך להגדיל מכירות באמצעות פייסבוק לייב

תוצאות הניסוי

אני בכוונה מאמ;לק לכם עכשיו נתונים כי כדי להבין אותם או איך להגיע אליהם, תצטרכו לקרוא את כל המאמר, אבל לפחות תבינו שמדובר על הצלחה היסטרית במונחים של שרומבה,  בעיקר כי האתר שלה קרס מרוב מבקרים.

אתן פרטים יבשים ולא אכניס אתכם לכיס של שרומבה, שעובדת מאוד קשה סביב השעון כדי לייצר לעצמה את ההכנסה הנוספת הזו.

ממוצע העיסקאות של שרומבה בחודש נע סביב 60 הזמנות בחודשים שקדמו לשידור. ביום השידור ובסופ"ש שבא אחריו (השידור היה בחמישי והמבצע התארך לסופ"ש כי האתר קרס מהעומס) נכנסו לחנות האינטרנט 52 הזמנות מתוך מעל 90 הזמנות בחודש דצמבר כולו. ז"א שרק מהמבצע נכנסו מספר הזמנות שכמעט שוות לממוצע החודשי.

מבחינת מחזור מכירות, בחודש דצמבר הייתה קפיצה של 15% בהכנסות החנות לעומת הממוצע החודשי ב-3 החודשים שקדמו לו, הקפיצה נמוכה יחסית משתי סיבות: חודש דצמבר נחשב חלש מאוד מבחינת מכירות ותנועה ובמסגרת המבצע ניתנו הנחות גדולות שהורידו את ההכנסה הסופית.

מבחינת תנועה באתר, בחודש דצמבר תנועת היוניקים גדלה ב-20% לעומת הממוצע בשלושת החודשים שקדמו לו ומספר הצפיות בדפים גדלה ב-35%. עוד נתונים: מספר הצפיות בעמודים פר משתמש גדל ב-22% (מ-2.83 ל-3.62) והזמן שכל גולשת בילתה באתר עלה בכמעט חצי דקה (מ-2:13 ל-2:41).

שרומבה מספרת, שמבדיקה שעשתה אחרי השידור, הייתה קורלציה מושלמת בין מוצר שהוצג על ידה בשידור לבין מכירות באותו רגע בחנות: "זה מדהים, כל מוצר שהראיתי למצלמה ישר נחטף בחנות האונליין, חלק מהאנשים בכלל לא ידעו שאני מציעה את מוצרים מסויימים".

>>שאלות על פייסבוק לייב? הצטרפו לקבוצת Facebook Live Professionals או פנו אליי<<

המהלכים שהובילו לשידור

שלושה חודשים ועשרה ימים בדיוק, לקח מהרגע שהצעתי לשרומבה לעשות שידור לייב לקהילה שלה ועד לרגע שעלינו לשידור. הסיבות לדחייה רבות ומגוונות, אבל מעבר לעובדה ששנינו אנשים עסוקים, שרומבה מאוד חששה שחוץ מאיתנו אף אחד לא יצפה בשידור שלה, וגם אם כן, מאיפה היא תדע מה להגיד ולמה שזה יעניין אנשים בכלל?

אז לקחנו את זה צעד-צעד ואחרי שהצלחנו לתאם תאריך ולמצוא את השעה הטובה ביותר לשדר בה (21:00, הקהל הוא נשים עובדות ואמהות בעיקר) התחלנו לחשוב על תוכן. מכיוון שנגררנו מהחגים אל תוך הסתיו ואז ממש לחורף, התוכן התבסס סביב טיפים לשימוש במוצרי קוסמטיקה בעונת החורף. במקביל כבר יצרה שרומבה הנחות קטנות וגדולות על מוצרים שרצתה לקדם בשידור, הכינה את כל הטקסטים והלינקים במסמך מסודר שיהיה לה קל לשתף תוך כדי שידור.

כשבועיים לפני השידור יצרה שרומבה איוונט בפייסבוק והזמינה אליו את הלקוחות והחברות, אחת לכמה ימים הייתה מעלה טיזר או מבקשת מבנות הקהילה שלה לבחור על איזה מוצרים הן רוצות הנחה, איזה מבין הצבעים הכי מוצא חן בעיניהן ועוד, כדי לשמור את הנושא באוויר ולדאוג שיצטרפו עוד ועוד צופות פוטנציאליות.

לצערי בחנות של שרומבה אין אינטרנט חזק או יציב ונאלצנו לנדוד לבית הפרטי שלה, שם הבטיחה שהאינטרנט חזק ויציב. הדרישה של פייסבוק היא לפחות 2.3 Mbps העלאה (לא הורדה), בפועל נאלצנו להתמודד עם מהירות העלאה של 0.75 Mbps אלחוטי, לא משהו שהייתי ממליץ לכם לשדר איתו. כדי להתמודד עם מהירות נמוכה מראש הורדתי את רזולוציית השידור כדי לא להעמיס על האינטרנט ואיכשהו הצלחנו לצלוח את השידור בן השעה וחצי. היו תקיעות ומריחות מידי פעם אבל כשהעיקר הוא התוכן ולא איכות השידור, הכל נסלח, ושרומבה ענתה בשמחה על אותן שאלות כמה פעמים עד שכולן הצליחו לשמוע את התשובה שלה.

בחרנו לשדר מהפרופיל הפרטי של שרון, ולא מהעמוד העסקי של שרומבה, מהסיבה העיקרית שהעמוד העסקי שלה באותו זמן עמד על 2,500 עוקבים ועוקבות והפרופיל הפרטי עמד על 1,500 חברים. מכיוון ידוע שפרופיל פרטי נחשף הרבה יותר מאשר עמוד עסקי והסיכוי שהחברים של שרומבה יקבלו נוטיפיקציה כשהיא עולה לשידור, גדול בהרבה מהסיכוי שיקבלו אחת כזו מהעמוד העסקי או ייחשפו לתכנים במהלך השידור כדי להצטרף אליו. אז נכון, שאין לנו באמת סטטיסטיקות על כמה צופות היו בשיא השידור ולכמה יוניקים הצליח השידור להגיע, אבל לקחנו את זה בחשבון ונשארנו נאמנים למטרה- לייצר שידור מכירתי, ולא לעשות קמפיין עם נתונים רבים ככל האפשר שלא אומרים כלום ולא נותנים ערך לשרומבה.

איך להשתמש בפייסבוק לייב להגדלת המכירות

השידור עצמו

מכיוון שלא מדובר על הפקה רבת משתתפים, מלבד שנינו לא היה אף אחד שיכול היה לעזור בתפעול ובהפקה של התוכן והשידור עצמו. כך יצא שעד שהרמתי את הראש מהמחשב לספר לשרומבה שאנחנו באוויר, כבר היו 34 צופות בשידור שהתחילו להגיב, לשתף ולעשות לייקים, מבלי שהספקנו לבקש אפילו. מצלמה על חצובה ומיקרופון פשוט היו האמצעים הטכניים היחידים שהשתמשנו בהם, מלבד כמובן מחשב נייד שהעביר את השידור והפלטפורמה של הסטארטאפ הישראלי Belive.tv (הנה מדריך לשימוש בו) המאפשר להציף את התגובות של הצופים על המסך (ומעלה את המעורבות של כל גולש עשרות מונים). שרומבה שלטה בשידור ביד רמה, ואפילו ללא הכנה מוקדמת ידעה לברך כל אחת מהחברות שהצטרפו בברכת ברוכים הבאים והוסיפה אנקדוטה אישית הקשורה לאותה חברה, דבר שכמובן גרר תגובות על גבי תגובות. שרומבה הקפידה לענות כל שאלה ושאלה ואם פספסה אחת היא דאגה לחזור אליה אחרי כמה דקות. כל זאת בזמן שיש לה תוכן משלה שהיא רוצה להעביר ומבצעים על מוצרים שונים עליהם היא רוצה לדבר.

אחרי שעה וחצי של שידור המספרים עמדו על 1,400 צופים וצופות נתון שמאז השידור כבר הכפיל עצמו מספר פעמים), 170 לייקים (Reactions) ו-312 תגובות (!). חלק גדול מהמגיבות הבולטות הגיבו מספר פעמים גם לדברים שקרו בשידור וגם אחת לשניה, ענו על שאלות של גולשות אחרות ושאלו שאלות בעצמן, כך הגענו למספר רב כל כך של תגובות שתרם רבות לויראליות של הפוסט והשידור. עמוד הפייסבוק של שרומבה גדל בקצב מטורף מ-2500 לייקים ל-3700 לייקים בימים שאחרי השידור, גדילה אורגנית של 34%.

סיכום

השימוש בפייסבוק לייב ככלי להגדלת מכירות הוכיח עצמו כיעיל לא רק במכירה אלא גם בחיבור בין מותג לקהילה, הגעה ללקוחות חדשים והגדלת מעגלי מכירה, וכן כדרך מצויינת לדו שיח בין מותג ללקוחות קיימים ופוטנציאליים, המסייע להורדת חסמים ברכישה ראשונה. פייסבוק לייב לעסקים קטנים ועצמאים שהמוצר בנוי סביבם (מקצועות חופשיים לדוגמה), בין אם הם מוכרים מוצר פיזי בחנות אונליין ובין אם הם מציעים שירותים מקצועיים או ייעוץ הוא כלי הכרחי על מנת להגדיל את החשיפה בצורה אורגנית ובתקציבים קטנים.

"לא ציפיתי לתוצאות כאלה", מסכמת שרומבה את חוויית השידור הראשון, "חודש דצמבר הוא חודש קשה בתחום העיסוק שלי והשידור הישיר הציל אותי. בחלומותיי הפרועים ביותר לא חלמתי על כמות כזו של תגובות, שיתופים ולייקים שהובילו לרכישות בזמן השידור ובעיקר אחריו. בהחלט אשקול לעשות שידורים נוספים בפייסבוק לייב גם אם לא יתרכזו סביב מכירות כדי לשמור על קשר עם הקהילה ולענות לשאלות מקצועיות. הקהילה שלי לא ענקית אבל היא מאוד איכותית ואני מכירה אישית את כולן, אני שמחה מאוד לראות אותה גדלה, אמשיך לטפח אותה כדי לגרום לכולן להרגיש אצלי בבית ולקבל את המוצרים הכי טובים שאפשר לייצר".

1

No Comments Yet.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


//facebook SDK// //end facebook SDK//