איך לשדר מהסלון ולהרוויח כסף?

מאת יום חמישי, אוקטובר 13, 2016 No tags Permalink 0

פורסם לראשונה באתר Geektime

 במסגרת התחקיר שעשיתי למאמר האחרון הסוקר את עתידה של פלטפורמת הלייב של פייסבוק נתקלתי בסרטון מעולה של TechCrunch שיצאו לבדוק מה קורה בעולם השידורים הישירים בסין, שם אין פייסבוק (טוב יש, אבל לא חוקי). נדהמתי לראות בכתבה שאנשים פרטיים משדרים מחדר השינה שלהם (ללא מין) או מהסלון ומרוויחים אלפי דולרים בחודש, כל זה בלי בסיס המשתמשים של פייסבוק. לסינים יש מספר אפליקציות מקומיות הגוזרות קופון מטיפים שהצופים משאירים לאנשים שמשדרים להם. הצופים יכולים סתם לצ'וטט עם המשדרים, לצפות בהם עושים דברים שונים ומשונים והם בוחרים למי להעניק טיפ, ממש כמו במופע רחוב.

אז איך אפשר להרוויח כסף משידור ישיר?

חולמים לעזוב את העבודה ולא לצאת יותר מהבית? מישראל יוצאת אחת החברות המובילות בתחום השידור הישיר שאינו פייסבוק, YouNow שמה, המאפשרת לאנשים מהיישוב לעלות ולשדר תכנים ככל העולה על רוחם ולאנשים לתת להם טיפים כאוות נפשם, YouNow מונה כ-60 עובדים ומאז הקמתה ב-2011 הספיקה לגייס כבר 27 מליון דולר, חלק מפעילותה עדיין מתקיים בתל אביב. בדומה לסנאפצ'אט, גם כאן המילניאלים שולטים: 75% מגולשי האתר הם בגילאי 14-24 עם יתרון קל לנשים (56% לעומת 44% גברים). לא בכדי חברות גדולות הפונות לקהל הזה כבר פתחו שם ערוצים משלהם ביניהם MTV, Mashable ועוד. בכל יום עולים למעלה מ-150,000 שידורים ישירים חדשים מכל העולם, האתר והאפליקציה זוכים לכ-100 מליון ביקורים בחודש ו-70% מהגולשים הם אקטיביים- כאלה שמשאירים טיפ, תגובה או עושים Like לשידורים שהם אוהבים.

כל אחד יכול לשדר בפלטפורמה של YouNow אבל לא כל אחד יכול להרוויח כסף. כדי להצטרף לתכנית השותפים שלהם עליכם לעמוד בתנאים בסיסיים כמו שידור לפחות פעמיים בשבוע וקהל צופים ממוצע של 450 צופים ומעלה. זה יכניס אתכם למעגל השותפים של החברה, המונה מעל 3000 שותפים, ויאפשר לצופים והעוקבים שלכם לתת לכם "טיפים" או מתנות השוות כסף אמיתי, ממנו YouNow לוקחת נתח, כנהוג בשותפות. לדברי החברה, חלק גדול מהשותפים עולים לשידור באופן יומי לשעה או יותר והמוצלחים שבהם יכולים להרוויח סכומי כסף גדולים מאוד, בני 6 ספרות לשנה.


סטארטאפ ישראלי צעיר יותר עם שירות דומה לקהל יעד אחר הוא Fanify, המאפשר לזמרים מתחילים ומקצועיים לשדר את עצמם שרים, ממש כאילו היו במופע רחוב, ולצופים שלהם לתת להם טיפים המתבססים על החוויה בה צפו. האמנים המשדרים יכולים לקבוע מראש מתי יעלו "להופיע" וכך להכין מראש את קהל העוקבים שלהם ברשתות החברתיות השונות. לוני שומן, היזמית שמאחורי הסטארטאפ, מסבירה שלכל אומן בתחילת דרכו יש היום קהילה שעוקבת אחריו במדיה החברתית אבל אין מקום שבו הוא יכול לעלות לשדר ולקבל כסף עבור הופעה אלא אם הוא יוצא לרחוב או מופיע על הבמה. האפליקציה באה לתת מענה גם לצרכני מוזיקה שרוצים לפתוח אפליקציה שתרכז להם אמנים צעירים ומבטיחים וגם לעזור לאותם אמנים להכניס קצת כסף. כמו ב-YouNow על מנת להצטרף לתכנית השותפים ולקבל תג מאומת ע"י Fanify, החברה עוברת על הפרופיל ובודקת שמדובר באמן/ מוזיקאי שזה העיסוק שלו, ולא תלמיד מתחיל בשיעורי פסנתר.

fanify

"הצורך בשירות שלנו נבע מריבוי קולות בשירותי הזרמת וידאו וקהילות של שידורים חיים שבהם לאמנים ומוזיקאים היה מאוד קשה לבלוט ולקבל חשיפה מחובבי מוזיקה", מספרת שומן, "היו לנו כבר מספר הופעות רציניות של אמנים עם קהל עוקבים שנע בין 1,000 למליון, חלקם עשו סט שירים פרטי ממש לפני שעלו להופיע על במה אמיתית וחלקם משדרים חומרים חדשים שהם רוצים פידבק עליהם מחדר החזרות או חדר השינה. השידורים האלו מקודמים אצלם ברשתות החברתיות וכך הם אוספים את הצופים שלהם שבתמורה מחזירים להם בפידבק כספי".

מדגימה חלקית של התכנים, יש שם קולות מאוד מפתיעים, אולי נראה מישהו מתגלה באחת האפליקציות האלה ומגיע למיינסטרים בקרוב, מי יודע?

מוזמנים לקרוא את המאמר שלי על טיפים וטריקים לשידור ישיר בפייסבוק, הוא יעזור לכם גם מחוץ לפייסבוק.

0

No Comments Yet.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


//facebook SDK// //end facebook SDK//