
כאחד שנוסע בעשר השנים האחרונות על דו גלגלי בכבישי גוש דן, כמות עבירות התנועה והתאונות שראיתי במו עיניי מרגישה כמעט אינסופית. אין יום שבו אני לא רואה נהגים שנדחפים מהשוליים, לפעמים בכוח ואין יום שאני לא מדפדף בפיד הפייסבוק שלי ורואה שיתופים על תאונות פגע וברח המבקשות עדים ועוד כל מיני מרעין ובישין שכבישי ישראל נגועים בהם.
כשהציעו לי מ-Gearbest לסקור מצלמה לרכב חשבתי בעיקר על אשתי והילדים ומה יקרה אם חלילה ייקלעו למצב כזה בלעדיי, מצב לא פשוט שבו בריאות הילדים מעל הכל אבל בצד השני יכול להיות אדם שפל שמנצל את הסיטואציה ובורח בלי להשאיר פרטים, ותאמינו לי שיש לא מעט כאלה. מצד שני, עם כל אהבתי לגאדג’טים, אני ממש לא חובב של להוסיף דברים שיסיחו את דעת הנהג מנהיגה. ניסיתי לשים כבר אינספור דיבוריות, יקרות וזולות ומכולן ספגתי מפח נפש לא רק טכנולוגי, אלא בעיקר טכני שהן נפלו עליי תוך כדי נסיעה או שהייתי כלכך עסוק בלדאוג שיעבדו, שהן עצמן כמעט גרמו לי לתאונה.
בסופו של דבר החלטתי לקבל על עצמי את המשימה ולבדוק האם מצלמה ברכב היא סוג של תעודת ביטוח למקרי חירום ולמקרים שאתם צריכים להוכיח שהשוטר מעליל עליכם קנס או שהן הופכות למטרד שהעיסוק בו גדול יותר מהתועלת ממנו.
המצלמה של חברת Smarnoo היא לא מהזולות אבל היא מספקת פתרון היקפי לצילום הכביש (כמו כל מצלמה) וצילום חלקו האחורי של הרכב. יש הרבה מצלמות שבגוף המצלמה הראשי מחוברת מעין מצלמת סלפי, שמצלמת את יושבי הרכב בתא הנוסעים, אבל במצלמה של Smarnoo המצלמה האחורית היא בעלת כבל ארוך (6 מ’) שעובר לאורך גג הרכב (כן, צריך התקנה והשחלה) ומספק מראה אחורי על ההתרחשויות בחלק שאנחנו מקדישים לו פחות תשומת לב בדרך כלל.

צילום סטילס תוך כדי נהיגה באמצעות שלט רחוק המודבק להגה
יחסית למצלמות הפשוטות המחיר של המצלמה גבוה, 320 ש”ח לפני מיסים ומכס אבל התקנה של המצלמה הראשית בשמשה הקדמית לוקחת שניות בודדות והמצלמה מגיעה שם שלט רחוק אלחוטי שאפשר להדביק על ההגה ולשלוט עליה ללא התעסקות עם יחידת המצלמה עצמה. כך תוכלו לצלם תמונות סטילס תוך כדי צילום וידאו בנסיעה, לכבות או להדליק וגם לנעול קבצי וידאו שתרצו לשמור (אחרת הם נמחקים אוטומטית). המצלמה גם מותאמת למזג האוויר הישראלי ואין בה סוללה פנימית שיכולה להתלקח במקרה שהרכב עומד זמן רב בשמש, היא מקבלת את המתח שלה ממצת הרכב ועליה להיות מחוברת כל הזמן כדי לצלם.
החיסרון העיקרי של המצלמה הוא הזווית שבה היא נצמדת לשמשה, שלא מאפשרת לראות מה מצולם בזמן אמת אלא רק אם ממש תכניסו את הראש מול המסך. מצד אחד יש פה יתרון שזה לא מושך את תשומת הלב של הנהג הזמן נהיגה, מצד שני כדי לראות שהיא עובדת ומצלמת (למרות שיש צליל הפעלה וכיבוי) צריך קצת להתאמץ.
נתונים טכניים נוספים:
למצלמה זיכרון פנימי של 2GB ועוד חריץ הרחבה לכרטיסי MicroSD עד 128GB
מצוידת ב-GPS פנימי
מסך 3″ TFT ברזולוציית 960X240
מצלמה קדמית ברזולוציית 1080p, מצלמה אחורית ברזולוציית 720p ומצלמת ב-30 פריימים לשניה
זווית הראיה של המצלמה היא 170 מעלות עם עדשת 17 מ”מ
בעלת מיקרופון מובנה פנימית (תוכלו לבחור לצלם אם או בלי סאונד פנימי)
זיהוי תנועה ממרחק של 3 מטרים וזיהוי תנועה אוטומטי של הרכב להתחלת הקלטה
0
Leave a Reply