JanGoLand- מנהל אינסטגרם מתוחכם

מאת יום שני, נובמבר 2, 2015 , , , , Permalink 1




כשמתחזקים בלוג, יש כל מיני דברים שצריך לעשות, ביניהם למצוא חומרים חדשים ומעניינים לכתוב עליהם וכמובן הכתיבה עצמה. דווקא החלק הראשון, של מציאת חומרים מעניינים באמת לכתיבה, הוא יותר קשה אצלי. כחלק מהחיפוש הבלתי נלאה אחר הדבר הבא, שאף אחד עוד לא כתב עליו (אבל יכתוב אחרי שיקרא אצלי) אני נובר בקבוצות פייסבוק, עוקב אחרי אנשים מעניינים ומשוטט ברחבי האינטרנט כדי לקרוא המלצות או לראות מוצרים חדשים שיוצאים לשוק, אפילו אם הם בשלב ראשוני מאוד.

בכובע השני שלי, שהוא העיקרי בחיי היום יום (מנהל שיווק דיגיטלי במרכז הפיתוח של מיקרוסופט בישראל), אני מחפש דרכים חדשות ליצור תוכן ולהגיע לקהלים חדשים באמצעים שיווקיים חדשים וחדשניים, וכך יצא שהכרתי את חן חסון, מנכ”ל ומייסד Jangoland. חן הוא יזם סדרתי והמיזם האחרון שלו הוא כלי לניהול חשבונות אינסטגרם.

נכון, יש המון כלים לנהל חשבון אינסטגרם דרך המחשב, אבל אלו כלי ניהול מאוד מוגבלים המאפשרים סטטיסטיקה חלקית כמו כמות עוקבים וכמות לייקים לתמונה, אפשרות להגיב לתמונות ולצפות בפיד. הכלי העיקרי שבו השתמשתי עד להיכרות עם חן, הוא כלי מאוד ותיק שפעם אפילו הציע התממשקות עם פייסבוק (עוד לפני שאינסטגרם נרכשו על ידי צוקרברג ושות’) ובהחלט נתן פתרון למי שלא רצה כל רגע לפתוח את הסלולרי כדי לראות מה קורה בחשבון העסקי או הפרטי שלו. אבל לצד יתרונות היו לו בעיקר חסרונות- בראש ובראשונה הדבר שמעסיק מליוני אנשים ברחבי העולם: איך מעלים תמונה לאינסטגרם מהמחשב? לאלו מכם שלא מעודכנים, אינסטגרם לא ממש מאפשרת לעשות את זה. נכון, יש כל מיני כלים ואמולטורים שמדמים לכם טלפון סלולרי על המחשב עצמו, אבל זה כל כך הרבה התעסקות שכבר עדיף להעלות מהסלולרי עצמו וזהו. ומה לגבי ניהול מספר חשבונות במקביל? גם לא. והרי למה לא? אני כאיש שיווק, מחזיק בארבע השנים האחרונות לפחות שני חשבונות אינסטגרם, אחד פרטי לתמונות של הילדים והכלבים והשני עסקי (מאוד רצוי לא לבלבל בין השניים, מנסיון), שדרכו אני מעלה תמונות שקשורות לעסק שבו אני עובד ולרוב יש בו יותר תנועה של עוקבים, כך שאני לא יכול להרשות לעצמי להתנתק מאחד החשבונות לתקופה ארוכה.

בשנים האחרונות אינסטגרם צברה תאוצה מדהימה והיא כיום הרשת החברתית השניה בגודלה, אחרי פייסבוק כמובן, תוך שהיא עוקפת רשתות ותיקות יותר כמו טוויטר ופינטרסט ועדיין מובילה על פני כוכבות חדשות כמו סנאפצ’אט. אינסטגרם מהווה כלי שיווקי חזק מאוד למנהלי שיווק ובעלי עסקים שרוצים להראות לאנשים כמה יפה העיצוב האחרון שלהם ואיזו מנה רוקח השף. לא מעט מנהלי שיווק ומשרדי יח”צ מנהלים עבור הלקוחות שלהם קמפיין “משפיענים”- מאתרים בפינצטה כוכבים שמתאימים לערכי המותג או סתם אנשים עם המון עוקבים ויוצרים איתם שיתוף פעולה, שלרוב מתבטא במוצרים וכסף תמורת החשיפה של המותג החדש והחדרתו לשוק. אבל איך אפשר לדעת אם אותו משפיען עלום, עם 15,000 עוקבים הוא באמת משפיען? אולי הוא קנה בכמה מאות שקלים את כמות העוקבים היפה הזו ומאז מרוויח לא רע מקמפיינים ומוצרים שנשלחים אליו? עסק לא רע.

אז מה בכל זאת JangoLand יודע לעשות? רשימה ארוכה, אז תהיו מרוכזים:

בראש ובראשונה- להעלות תמונות לאינסטגרם מהמחשב! ממש ככה, בעדכון ששלח אתמול בלילה חן למשתמשי כלי הניהול שלו, הוא סיפר על עדכונים חדשים במסגרתם פותחה אפליקציית תזמון לסלולרי שלכם, אחרי שתעלו תמונה דרך המחשב עם JangoLand, תצטרכו לתזמן אותה, כי אינסטגרם מערימה קשיים על העלאה מהמחשב ותזמון, ואז תקבלו התראה בסלולרי שיש לכם פוסט מתוזמן להעלות. כל שעליכם לעשות משם הוא להיכנס לאפליקציה של JangoLand ולאשר את ההעלאה של הפוסט המתוזמן, משם תעברו לאינסטגרם לסיום התהליך. אל חשש, לא תצטרכו לכתוב שוב את הטקסט, האפקליציה מעתיקה עבורכם את הטקסט שיוצמד לתמונה ותצטרכו רק לעשות הדבק, לשים פילטר מהמם ולפרסם. נכון, זה לא מושלם, אבל זה הרבה יותר טוב מכל כלי אחר שקיים בשוק נכון לרגע זה.

beaverq

העלאת תמונה מהמחשב, זה עובד!

כלי הניהול מאפשר לכם לראות סטטיסטיקות של האנשים אחריהם אתם עוקבים- אם זה המתחרה שלכם ואם זה משפיענים שאתם שוקלים אם לעבוד איתם. כך תוכלו לראות מה אחוז ההשפעה של כל פרופיל ולאמת את המספרים שעומדים מאחוריו, האם הלייקים שלו מזוייפים ואחוז המעורבות שלו נמוך, או שמדובר על משפיען אמיתי עם עוקבים רלוונטיים שחשוב שתכלילו בקמפיין הבא שלכם. לדברי חן, אחוז מעורבות ממוצע של משפיען אמיתי עומד על 7%, עכשיו תבדקו על כמה עומד העמוד שלכם.

beaverq2

מספר העוקבים לא מבטיח שהמשתמש באמת משפיע

בטאב Knowledge בכלי הניהול תוכלו להסתכל ולבחון את הפעילות שאתם מייצרים: האם כמות הלייקים לעמוד גודלת בהתאם לפרסום הפוסטים, מהם השעות והימים הכי פעילים בקרב העוקבים שלכם (או: מתי הכי טוב לכם לפרסם פוסט), ניתוח האשטאגים שהשתמשם בהם במסגרת קמפיין ועוד ניתוחים וגרפים שונים ומורכבים שייתנו לכם משוב ואנליזה על העבודה שלכם באינסטגרם.

אם אתם מנהלים מספר פרופילים ורוצים לנתח את הפעילות באקסל מסודר, תוכלו להוריד את כל הגרפים והדוח”ות מהמערכת בלחיצת כפתור.

ומה לגבי פרסום באינסטגרם? הפיצ’ר הכי חם של הרשת החברתית שרק לאחרונה הגיע למנהלי השיווק צפוי לעבוד גם בכלי הניהול הזה, חן מבטיח שזה יקרה בקרוב. בינתיים תוכלו לקרוא את מדריך הפרסום באינסטגרם של יאן יאנקו בפוסט מושקע בבלוג שלו.

נכון להיום, 3 חודשים מרגע השקת הכלי, משתמשים בו למעלה מ-50 מותגים ומנהלי שיווק. אם תרצו להשתמש ביכולות של JangoLand, תצטרכו לשלם סכום סמלי: עבור ניהול מותג אחד תשלמו על חבילת הבסיס 20$, להוספת יכולות משופרות כמו מעקב אחרי הסטטיסטיקות של המתחרים שלכם או ניהול מספר מותגים כבר תצטרכו לשדרג את החבילה. תוכלו גם לנסות את הכלי במשך שבוע חינם, לראות אם מתאים לכם לפני התשלום, כמובן.

לחן יש בלוג שבו הוא מפרסם נתונים וחדשות מעניינות. מומלץ לעקוב. להצטרפות ל-JangoLand

1

1 Comment
  • מורן
    ינואר 5, 2016

    מעניין, תודה על הסקירה

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *