
עלייתה לגדולה של Snapchat הוכיחה לאנשים רבים שהם יכולים להגיד לבני הנוער מה הרצונות שלהם ומה טוב בשבילם, אבל זה לא אומר שזה עובד. Snapchat, שצמחה כאפליקציית Sexting (שליחת מסרונים בעלי אופי מיני) סליזית הצליחה למצב עצמה כחדר בריחה מושלם לאותם בני נוער מפייסבוק, אינסטגרם וטוויטר ששווקו להמונים וכללו בני משפחה ואנשים רנדומליים, שעיקר ה”חברתיות” ברשתות האלו היו כמות עוקבים וכמות הפידבק שקיבלת מהקהילה, סוג של טפיחה על השכם על פוסט או תמונה יפה שהעלית והפכה לויראלית בצורה כזו או אחרת.
אממה, את בני הנוער זה לא מעניין. הם לא רוצים לקבל הזמנות לאירועים בפייסבוק, לא רוצים שידחפו להם ציוצים ממומנים או אנשים שהם לא מכירים שיעשו להם לייק על תמונה באינסטגרם.
מסתמן שלאחרונה מתחיל טרנד המוביל את הקו של “לחברים בלבד, עזבו אותי ממספרים” אותו התחילה Snapchat (אם כי גם היא מתחילה לחטוא לעניין המספרים), הפונה לבני נוער שכל מה שמעניין אותם הוא מה הם וחברים שלהם עושים בכל רגע נתון.
ואדים לברוסיק, האיש שהביא לנו את השידור הישיר בפייסבוק והאפקליצייה הייחודית לסלבריטאים (Facebook Mentions) השיק היום את אפליקציית Alively, אפליקצייה חברתית לתכני וידאו שבה אתם בוחרים עם מי לחלוק את השידור שאתם מעבירים או את הסרטון שהעליתם. מעין וריאציה של Facebook Live, שפונה לבני נוער אך לא משחקת עם חוק המספרים הגדולים של פייסבוק שכמה שיותר צופים יותר טוב, אלא- תחלקו את הרגעים החשובים לכם רק עם מי שחשוב לכם. גישה מאוד Snapchatית, אם כי שם לא תמצאו פילטרים מגניבים. ב-Alively תוכלו להעלות סרטונים שכבר צילמתם או לעלות לשידור ישיר ולשלוח הזמנה לחברים שמעניינים אתכם או שהשידור רלוונטי להם ואתם רוצים שיצפו. הצופים יכולים להגיב לכם וליצור אינטראקציה תוך כדי השידור, אין לכם הגבלת זמן וכמובן שאין דאגה שאנשים שאתם לא מכירים יצפו בשידור שלכם. היא אמנם לא ממותגת כך אבל היא פונה בעיקר לבני נוער, אותם בני נוער שלא מעניין אותם כמה צופים יש להם אבל הם רוצים עכשיו לחלוק עם החברים שלהם שהם בחלק העליון של גלגל הענק בלונה פארק או כמה כיף להם בחוף הים בשקיעה, בלי לדאוג שהם מציפים איזשהו פיד חברתי ברשת חברתית אחרת. האפליקציה זמינה כרגע רק למשתמשי אייפון בארה”ב.
היתרון המשמעותי של האפליקצייה החדשה הוא איכות הסרטונים. בעוד שבפייסבוק לייב תוכלו להעביר וידאו ברזולוציה של עד 720p במקרה הטוב וגם זה מאוד תלוי באיכות הקליטה של הצופה, ב-Alively הוידאו נשמר בענן והצופה רואה אותו באיחור של 10 עד 30 שניות, מה שמבטיח לו וידאו באיכות HD (בפייסבוק יש עיכוב של שניות בודדות ולא מהסיבה הזו). ממשק המשתמש של האפליקציה, ממש כמו זה של Snapchat, נפתח במסך בית של מצלמה. ולא סתם, בני הנוער כבר לא רוצים לראות מה כולם עושים, הם רוצים להראות לחברים מה הם עושים.
אין פה חידוש טכנולוגי גדול, גם Mobli של משה חוגג שמתחילה לאט לאט לגווע, ניסתה לעשות את זה לפני כמה שנים ולהתחרות עם רשתות גדולות ממנה בנישה של אפליקצייה חברתית לתכני וידאו, וגם Meerkat שהתחילה את שיגעון השידורים הישירים אך נאלצה להיכנע לפייסבוק וטוויטר בגלל בסיס משתמשים גדול יותר, שלאחרונה (אם כי אין אישור רשמי) השיקה רשת חברתית מבוססת וידאו בשם House Party הזמינה בארה”ב בלבד ומאפשרת לכולם להצטרף לשידור ולשדר בעצמם, כך שכולם רואים את כולם.
לא אתפלא אם בעתיד הקרוב תשמעו על פיצ’ר “חדש” של פייסבוק השואב השראה מהאפליקציה הזו כדי להילחם, שוב, על ליבם של בני הנוער שמחפשים משהו שונה. מאוד דומה למה שטוויטר עשו ל-Meerkat עם Periscope עד שפייסבוק לייב עשה להם את מה שעשו ל-Meerkat (כן, מסובך, אני יודע).
Leave a Reply