תחבורה 2.0- כלי הרכב של העתיד הקרוב

מאת יום חמישי, ספטמבר 3, 2015 , , , , Permalink 2

בחודשים האחרונים נחשפתי לשני כלי רכב חדשים, שעונים על צורך גדול מאוד- התניידות עירונית. עושה רושם, לאור ריבוי המוצרים בתחום ולאור הכרזה של חלק מיצרני הרכבים הגדולים בעולם על כניסה לתחום, שזה הדבר הבא בתחום התחבורה. לא צריך לגור בת”א ולסבול מישראל כץ והרכבת הקלה שלו כדי להבין את הצורך בכלים אלו. הפוסט הבא יכסה שני מוצרים שהם פיתוח ישראלי ונמצאים בשלבים סופיים של המוצר, כל אחד מהמוצרים פונה לקהל אחר לחלוטין אך שניהם בנויים בצורה של שני גלגלים מקדימה ואחד מאחורה, לא משהו שאנחנו רגילים לראות (למעט בקטנועים).

כרוכב דו גלגלי קרוב לעשור, אין יותר נוח מזה בנסיעות בינעירוניות או פנים עירוניות- אין צורך בחניה, הפקקים לא ממש רלוונטיים (עד כדי כך שאני עושה תחרות עם עצמי בכמה דקות אשיג את הצפי בווייז) ובחלק מהמקרים, גם תמרורים ורמזורים לא רלוונטיים (שליחי פיצה בעיקר). אבל מה קורה שרוצים סתם רגע ללכת למכולת? או להגיע לתחנת אוטובוס/ רכבת שבירידה ממנה יש עוד הליכה לא מבוטלת? אלו רגעים שבהם לא שווה להזיז את הקטנוע או שבהם קטנוע לא רלוונטי בכלל. ואז פונים לכלים קטנים יותר- אופניים חשמליים וקורקינט ממונע. שניהם כלים ראויים שילדי ישראל נהנים להשתולל איתם בכבישים ובמדרכות כאילו הם לבד, עולים אלפי שקלים ולא תמיד נוחים לסחיבה כשלא נוסעים עליהם, ויותר מהכל- מה יעשו אנשים טיפה יותר מבוגרים? להם אין פתרון.

tlt

TLT

תלת- TLT

ה-TLT הוא פרי פיתוחו של אייל אלוני (37), טייס קרב לשעבר, מהנדס מכונות בוגר הטכניון, שבקלות יכול לשמש ככפיל של יאיר לפיד. אייל בנה במו ידיו את הכלי. ה-TLT הינו כלי חדשני המתבסס על חוויית הרכיבה של סקייטבורד עם יכולות משופרות ויציבות גדולה יותר. הרעיון לכלי, לדבריו של אייל, הגיע מאהבתו לגלישה- הוא רצה לבנות כלי שיאפשר גלישה מחוץ למים. ל-TLT יש שני דגמים, הראשון, שמוצע בקמפיין מימון ההמונים פונה לקהל הרחב, ולמרות הסרטונים הטיפה אקסטרימיים באתר שלו, אייל מבטיח שהוא כלי שמתאים לילדים ומבוגרים והשליטה עליו פשוטה ומבוקרת מאוד, הכל בהתאם ליכולות הרוכב (זה גם הדגם אליו מתייחס הפוסט הזה), הכלי השני מעט גדול יותר, מהיר יותר ומיוחד לרכיבת שטח.

 

tlt2

אייל רוכב על הכלי שפיתח

הכלי מונע ע”י מנוע HUB בגודל 10″ כמו שקיים בקורקינט סטנדרטי ובשונה מסקייטבורד- יש לו שלושה גלגלים אך רק נקודת תמיכה אחת, במקום 4 גלגלים ו-4 נקודות תמיכה בסקייטבורד. ה-TLT מגיע עם מתלים מתכווננים המתאימים למשקלים שונים ומספקים חוויית רכיבה נעימה בהרבה, הוא אינו מוגבל בתמרון וניתן ממש להסתובב איתו על המקום. העלות של הכלי (900$) אמנם לא זולה, אבל בהשוואה לאופניים חשמליים (3000 ש”ח ומעלה) או קורקינט חשמלי, לא מדובר על משהו בשמיים, לאייל אפילו יש פתרון מאוד יצירתי לבעיית המחיר שיכולה להרתיע- הקמפיין הוא מסוג Fixed Funding, כזה שבו אם לא ייאסף כל הכסף, תקבלו אותו חזרה, אבל יותר מזה- אייל מזמין אתכם לשלם רק את עלות הבנייה של הכלי- 350$ בשלב הראשון, ואת היתר לשלם בפברואר 2016, לפני משלוח של הכלי אליכם. אחלה דיל, לא נתקלתי בפרוייקט שהציע סוג מימון שכזה עד כה.

בזמן שלא רוכבים עליו, ה-TLT מתקפל וניתן לשאת אותו די בקלות, אין צורך להרים אותו באוויר, הוא פשוט נוסע על שני הגלגלים הקדמיים שלו. משקל הכלי הוא 15 ק”ג וניתן לנסוע על סוללות טעונות ב-12 ק”מ במהירות מקסימלית של 30 קמ”ש, אורכו מטר אחד ורוחבו חצי מטר. אם הייתי מחפש כלי עירוני, אין לי ספק שהייתי משלם את המחיר ההתחלתי, רק כדי להיות בין הראשונים שיקבלו אותו בעוד כחצי שנה.
כדי לעזור לאייל להגיע ליעד- לחצו כאן

Diligent Donkey

ה-DD הוא פיתוח של יזם בשם ולרי לוינסון, בעל תואר בהנדסת מכונות מאוניברסיטת ליטא, עם עבר תעסוקתי באלביט ורפא”ל. כמו אייל, גם ולרי חיפש לפתח כלי תחבורתי שייתן מענה לנסיעות קצרות או כאלו שדורשות נסיעות המשך ולכן ייצר את ה-Diligent Donkey, שאמנם לא נמצא בקמפיין מימון המונים, אבל הוא מוצר מעניין בפני עצמו. ולרי, בניגוד לאייל, לא חובב אקסטרים, הוא רוצה כלי יציב, בטוח ורגוע שיהיה פונקציונאלי- יתקפל וייכנס לרכב, יהיה קל לנשיאה, טווח נסיעה סביר ומעל הכל- מתאים לאזרחים מבוגרים יותר, כאלו שאופניים חשמליים מהירים להם מידי ואופניים רגילים מאמצים אותם מידי.

diligent donkey

מעניין אם ולרי ואייל מכירים את המוצרים אחד של השני, או שזה מקרה קלאסי של Great minds think alike, אבל שניהם תכננו כלי עם שני גלגלים מקדימה ואחד מאחורה. בעוד הכלי של אייל הוא למתקדמים יותר, הכלי של ולרי מתאים לילדים מגיל 14 וחוויית הרכיבה בו שונה לחלוטין- בזמן הרכיבה שתי הרגליים צמודות זו לזו בחלק הקדמי. לפי התמונות, על ה-DD מורכב סל בחזית שיכול לשמש לאחסון חפצים או קניות ולהחליף את העגלה המשובצת של השוק עם שני הגלגלים.

לדברי אנטון רובינשטיין, מנכ”ל חברת טרגו המלווה עסקית את הפרוייקט: “אין עדיין מוצר לצרכן הסופי. אנחנו בדרך עם דגם ראשוני מוצלח ועובד. המוצר, אשר יוצע לצרכן הסופי כאשר יגיע לשוק, יהיה כ 12 קילו, ינוע במהירות של כ-12 קמ”ש, ויוצע במחיר לצרכן של כ 3900 ₪. כמובן שיעמוד בכל התקנים הנדרשים”. המוצר צפוי לצאת לשוק ב-2016 בישראל ומדינות שונות באירופה.

2

No Comments Yet.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר.